Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a TAJ autorizációs szolgáltatás használata során kapott válasz csupán a TAJ szám létezéséről, illetve érvényességéről ad tájékoztatást, és nem arról, hogy a TAJ szám birtokosa rendelkezik-e biztosítási jogviszonnyal/jogosultsággal.

Amennyiben Ön, mint egészségügyi szolgáltató betege jogosultságát kívánja ellenőrizni, akkor kérjük, látogasson el a https://jogviszony.neak.gov.hu weboldalra.

Amennyiben Ön magánszemély, és jogviszonyával kapcsolatban szeretne információt kapni, azt a kormányzati portál ügyfélkapu (http://www.mo.hu/ugyfelkapu) szolgáltatásán keresztül elektronikusan, személyesen, vagy levélben a lakóhelye szerint illetékes kormányhivatal egészségbiztosítási pénztári feladatkörében eljáró, megyeszékhelyen működő járási hivatalánál, illetve Pest megyében és a fővárosban Budapest Főváros Kormányhivatala XIII. Kerületi Hivatalánál teheti meg.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) hatálybalépésével, 2018. május 25. napjától, szigorodtak az adatvédelmi előírások, melynek megfelelően az adatkezelő köteles megtenni minden olyan intézkedést, amely megfelelő szinten garantálja az adatok biztonságát.

Tekintettel arra, hogy a telefonon történő TAJ autorizáció során nem minden esetben történik meg a hívóállomás által a hívószám és a hívó azonosítása, a NEAK megszűnteti ezen szolgáltatását. A lekérdezések naplózása, nyilvántartása érdekében a továbbiakban erre kizárólag regisztrált módon, internetes felületen van lehetőség. Magánszemélyek, saját adatuk tekintetében az ügyfélkapus bejelentkezési, míg az egészségügyi szolgáltatók a jogviszony ellenőrzési felületen érhetik el az autorizácios szolgáltatásunkat.

Megértésüket köszönjük


Minden jog fenntartva. Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő
Utolsó módosítás: 2018-09-02